Kiedy w piątek firma THQ Nordic zdradziła się z planami odświeżenia Gothica, fani musieli uznać, że oto spełnia się ich marzenie o powrocie kultowej w Polsce serii RPG. Jednakże udostępniony prototyp ostudził zapał wielu osób. Oczywiście kluczowe jest tu słowo „prototyp”, co potwierdzają kolejne informacje od wydawcy (m.in. z oficjalnego kanału Discord). Cześć z nich zebrała społeczność fanów skupiona wokół grupy w rosyjskim serwisie VKontakte. Twórcy podali choćby trzy elementy, które na pewno zmieniłyby się w finalnej wersji gry. Są to: system walki, atmosfera (by była bardziej ponura, a zatem zgodna z duchem oryginału) oraz „serdeczne” powitanie Bezimiennego przez mieszkańców Górniczej Doliny, którego zabrakło w demie. Być może powróci też muzyka z oryginału autorstwa Kaia Rosenkranza oraz niemieccy aktorzy głosowi, aczkolwiek nie jest to przesądzone.
Być może wielu fanów zastanawia się, czy remake powstałby z udziałem czy choćby błogosławieństwem
Piranha Bytes. Jednakże
THQ Nordic dało do zrozumienia, że niemieckie studio nie jest zainteresowane tym projektem i raczej pracuje nad własną, zupełnie nową grą. Wydawca stwierdził też, że w
Piranha Bytes nie ostał się żaden z twórców pierwszego
Gothica, w związku z czym zaangażowanie dewelopera byłoby powrotem oryginalnego zespołu tylko z nazwy.
Firma zapewniła też, że zamierza słuchać głosów fanów i jeśli produkcja ruszy, gracze będą na bieżąco informowani o postępach. Widać to było choćby po ankiecie udostępnionej w piątek, ale
THQ Nordic zachęca również do udzielania się w temacie na Steamie. Rzecz jasna, wszystko rozbija się o to, czy firma zdecyduje się w ogóle kontynuować prace nad projektem. Bowiem nic nie jest jeszcze przesądzone – deweloperzy wciąż rozważają, czy rzeczywiście chcą wskrzesić
Gothica. Dlatego też zbywają licznie pytania fanów o datę premiery oraz… dodatki DLC. Tak więc na razie możemy jedynie dzielić się z twórcami swoimi uwagami na temat prototypu, który – na marginesie – powstał w ciągu jednego roku.
Na koniec wypada wspomnieć o pewnej ciekawostce. Otóż grywalny teaser
Gothica uwzględnia tryb deweloperski, pozwalający na korzystanie z de facto czitów wykorzystywanych w trakcie produkcji. Możemy więc przenieść bohatera w dowolne miejsce, przejąć kontrolę nad innymi postaciami bądź zmienić porę dnia na wybraną godzinę. Aby uzyskać do nich dostęp, należy wpisać kod
„marvin” na ekranie postaci w celu uruchomienia konsoli.
Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2019-12-15 15:07:53
|
|